"p0sT tErakHir mUnGkiN...bEf0rE rAyE"








salam Ramadhan aL-Mubaarak..


LasT 10 Days 4 raMadHan beGins t0day..


leTs IMPROVE our Ibadah..May we blesseD by ALAH witH LAILATULQADAR...Amin..=)




lame daaa x comeout ngan tinta baru..xsempat..plus idea tengah kering..blurrr agak2 penim kupu2 gak la...risau coz balik cuti rayer plus ngan assg and midterm bertimbun2 after rayer...xrayer sangatla jawabnye...plus lagi 'Ammati ( che Ngah ) yg duk kat Kajang tempah biskut plak..huhu...alamatnye emang xsempat da nak jenguk mY blog ni nnti..huhu..



ingat nak wat chocolate bliss cake rayer ni..xtawla sempat ke x...sedey2...lam kepala de macam2..plus assg..midterm..n presentation agi..huaaaa!!dan namenyer student U...org len busy lg k0t kan..=)

esok da nak balik kG..xsabar...lame da xjumpe ma abah n adik2 yg cute miut...



jaDi agak2 la sbelum balik sok, nak post something lu..hak2...wat tatapan 'uyuun yang sudi singah kt mY blog yg xseberapa nip...



aLkisaHnya....

laYannn......



22 tahun kehidupanku…



Kate org..hidup xslalunya indah…urmmm..btul jgk tue…kalo taman sentiasa berbunga..mn kan ade musim luruhnya..22 tahun kehidupanku..blum ckup untukku bina kekuatan sendiri…impianku…smoga hari mendatang akan lebih menjadikan ku seorang yang punya kekuatan dan kesabaran yang tinggi..

Kate org..xsmua yang kita impi akan terlaksana..kerana itu adalah percaturan kalam setiap insan..dan aku juga adalah insan..yang sentiasa berusaha mencari kesempurnaan diri..mencari cinta hakiki…dari Pencipta dan yang di cipta…=)..dan..yang hakiki itu hanya milikNya…




22 tahun kehidupanku…blum ckup untukku bina peribadi sendiri…harapanku…smoga nafas tersisa akan lebih menjadikan ku seorang muslimah yang punya kelembutan dan kewarakan dari hati yang suci…penyejuk d mata penawar d hati setiap yang mendampingi…

Kate org..Tuhan sentiasa mengampunkan dosa hambaNya..dan menerima taubat hambaNya..dan aku Yakin itu…22 tahun kehidupanku…meletakkan aku pada fasa lumrah dilalui setiap remaja islam…jatuh bangun langkahku diiringi bingkisan doa ma abah yang tercinta..menguatkan lagi semangat dan azamku melihat setiap adik2 ku membesar dengan penuh bahagia…lantas,..syukur itu aku panjatkan pada yang Esa…




Setiap kenangan…setiap titisan mutiara jernih...blum mampu menjadikan aku seorang yang benar2 mengerti jerih kehidupan..lantas terkadang peluang itu terkubur bersahaja…sering kali harapan mereka aku hampakan…manusia…kepahitan yang menjanjikan kemanisan sering d tinggalkan…yang d kejar seteguk embun pagi yang jatuh ke bumi..yang Nampak basahnya..yang jelas hasilnya..menyuburkan tanah yang gersang…kenapa tidak bersabar…tempuh segenggam kelat demi seluruh kebahagiaan..???

Kate org…sesiapa sahaja mudah bersuara…..bibir mn yang xbisa berbicara..selagi beban bukan miliknya…cuba bayangkan..bila mereka yang harus menerima..setiap kekusutan yang melanda…yang pasti bukan segenggam bara…secebis abu pun belum tentu sanggup d terima..dan…itulah manusia…




Urmmm…22 tahun kehidupanku… blum ckup meyakinkanku dalam setiap keputusan penting yang seharusnya menjadi kekuatan hidupku…takut kesilapan itu tercalit kasar spanjang hidupku..atau aku sememangnya seorang gadis yang xpunya keberanian mengatur hayat sendiri..???????????...



Btullah..kte org,xsmua yg indah milik kita…tok imam pernah bg ceramah,katenya,xsmua yg kita mohon dr Allah adalah yg terbaik buat kita..dan sebab itu lah Tuhan xbg ape yg kita nak..Dia yg tahu ape yg terbaik untuk kita…



Tp tulah….manusia..selagi xdpt ape yg dihajati..selagi tu kita kan terus memohon…

Ade org hidup senang…hepi je…byk duit n leh wat pape je yg diaorg nak…tp xsmayang pun…urmmmmm..sape kate diaorg hepi..nmpak je hepi..hakikatnye hidup xberkat..plus ngan xbrape leh ketenangan yang sepatutnye..ye ke mcm tu…yerlah kot..tu pun ustaz yang gitaw..xkan ustaz nak tipu lak…hukhuk..kalo ikut kajian persendirian pun, xmengaji sehari tu pun da wat hati aku xbrape nak tenang..btul la tu kan..




22 tahun kehidupanku…blum ckup menjadikan aku seorang yang benar2 matang dalam menilai buruk baik pentas lakonan dunia…bagi sesetengah orang, usia 22 adalah bait2 terindah dlm kehidupan..aku akui…genap 22 tahun, aku menerima hadiah paling bermakna sepanjang usiaku…dan anugarah itu aku tuntun menjadi satu medan berharga menguji kekuatan dan ketabahan bergelar seorang muslimah…ya…muslimah…bukan taksub dengan pemberian itu, jauh sekali berbangga dengan ape yang di terima…bahkan aku rasakan betapa tidak layaknya aku…namun Tuhan membawanya kepadaku demi mengajar dan mendidik aku menjadi muslimah yang lebih suci..pemilik hati yang sentiasa dekat denganNya..mungkin ini cara Dia membelaiku menjadi hamba yang taat padaNya….





Tuhan…aku bersyukur…atas smuanya…dan aku tahu..dengan ape yg sdg aku lalui adlah didikanMu yg pling berharga…tp Tuhan…aku xskuat itu…aku lmah…aku………Tuhan……andai aku seringkali membuat Engkau kecewa, maafkan aku…aku hamba hina…penuh dosa noda…aku mohon,…hentikan smua ni..aku xmmpu Tuhan…..aku benar2 xmmpu…tp aku sntiasa yakin akan pertolongan dan petunjukMu…aku sntiasa yakin dgn Qada’ dan QadarMu…



Terusai lembut belaian-Mu Tuhan...

dan aku sEnyum...=)



bersambung.......



princess islam : uiskk...sambungan lepas raye yeA...wat bloggers yang tersinggah kat mY bloG...n kengkawan yg sudi join , empunye diri ucapkan selamat beribadat n SELAMAT HARI RAYER...

daaaaaaaaaaaaa...=)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment