...atAs aPapuN aLasaN itU...



aku mengerti akan diamku

sepertinya aku mengerti akan diamnya

atas apapun alasan itu

ketahuilah..aku tidak pernah berpegang akan satu pun janji-janjinya

kerna aku sedar..dan dia pun sedar..

kami hanyalah Hamba hina...



janji manusia memang sukar untuk di kota

dan itu perkara biasa..yang tidak akn pernah menjadi yang luar biasa

sepertinya dia menjauhi akan janjinya

kami mengerti..cuma ingin memahami

mengetahui apa adanya pada dirinya

menabur janji membelai emosi seindah imaginasi berfantasi



tiada apapun pada dirinya

sepertinya tiada apapun pada diriku

segalanya tertulis

Qada' Qadar ILAHI



ketahuilah..aku tenang menghadapinya

bukan kerana dirinya

bukan kerana diriku

tetapi keranaMu YA RAHMAN

mengajarku menjadi yang lebih tahu

akan kekuasaan dan kemampuanMu itu



ampunkan aku YA RABB

sepertinya seharusnya aku memohon ampun pada hambamu itu

atas apapun alasan itu

tiada satupun dosa darinya untukku maafkan

kerana khilaf itu bukan darinya

bukankah tiap yang berlaku atas kehendak dan keizinanMu

lantas siapalah aku untuk menidakkan semuanya



sepertinya kedua orang tuaku

menghalalkan apapun dari mereka untukknya

sepertinya aku memohon halalkan segalanya

aku bangga adanya WAALIDAIN



lantas...

satu yang ku pinta

jangan biarkan dia ulangi janji yang sama..khilaf yang alpa

pada hati yang di sapa

kerna nanti takkan ada yang bisa

mempercayainya yang bukan apa-apa

sepertinya aku yang tiada apa-apa

melainkan segalanya dari Yang ESA =)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment